piatok 16. septembra 2016

Vraj najhoršia kuchyňa alebo malá ochutnávka z Británie!

Zdroj
Zdravím vás pri novom článku, tentokrát vám predstavím tradičné Anglické pochúťky, ktoré som zatiaľ mala tú česť ochutnať. Všeobecne sa hovorí, že Británia má jednu z najhorších kuchýň. Nuž, čo ja viem, zas až také zlé to určite nie je. Okay, ešte som si poriadne nezvykla na to, že na obed majú len sendvič a večere sú tu ako u nás obed, ale pomaly sa do toho dostávam. A tiež je tu veľa medzinárodných reštaurácii, ale napríklad kamarátky z Talianska tvrdia, že anglické talianské reštaurácie sú príšerné. Ale toto nie je to, čo som pôvodne chcela. Predstavujem vám anglické pochúťky, ktoré neboli až také zlé! :D



Roasted chicken & Jacket Potatoes
Určite ste o nich počuli. Úprimne, nie je to nič špeciálne pretože si to v pohode môžte spraviť aj u nás. Ale rozhodne to je jedna z najlepších vecí, ktoré som tu zatiaľ mala! Jacket potatoes alebo zemiaky v šupke tu robia trochu inak než to robíme u nás. Tu ich najskôr dajú do mikrovlnky na cca 10 minút a až potom do rúry. Zvyknú sa jedávať s maslom, ale ja som ich mala bez neho. Odporúčam vyskúšať! :)

Čaj s mliekom
Považujem sa za veľkého milovníka čaju, a tak som jednoducho musela vyskúšať slávny anglický čaj s mliekom. Pred dvoma alebo troma rokmi som si ho spravila aj doma, ale vtedy som bola neznalá a rovno som do toho dala aj citrón, čiže si môžte predstaviť aké to bolo! :D A tak som sa rozhodla, že to musím vyskúšať znovu tak, ako sa patrí. Konkrétne som mala Yorkshirský čierny s trochu mlieka a ak chcete, môžte pridať aj cukor. Vyzerá to ako káva a vonia ako mlieko, nie ako čaj. A chutí to nijako. Podľa mňa to chutilo ako teplá voda s mliekom a nie ako čaj. Čiže ako veľkého milovníka čaju, ma čaj s mliekom veľmi neohúril. Radšej si ho dám bez neho!

Marmite
Austrália má Vegemite a Británia má Marmite. Je to niečo ako nátierka v tube z kvasníc, ktorú si dáte s hriankou. Briti trvdia, že Marmite je oveľa lepšia než Vegemite, ale ja osobne si neviem predstaviť, čo môže byť ešte horšie. Okay, nejedla som to s chlebom, mala som len štipku, ale stačilo mi to do konca môjho života. Určite to za skúšku stojí, pretože podľa Britov Marmite neznášate alebo milujete. Ja stopercentne patrím k tým, čo to neznášajú! :D

Shepherd's pie
Vyzerá to trochu ako jedlo pre psa, čo vás môže trochu odradiť, ale vážne len vyzerá. Vo vnútri je mleté mäso, mrkva a niečo ako zemiaková kaša. Úprimne, veľmi mi to chutilo aj keď to vyzeralo všelijako! :D Takže ak budete mať šancu si tento "koláč" dať, neváhajte!

Ochutnali ste niekedy niečo anglické? Aký ste mali na to názor? A čo by ste chceli skúsiť typicky britské? :)

S láskou, Beťa

3 komentáre:

  1. Zaujímavé čítanie,je dobré keď niekto,nie Brit,napíše svoj pohľad na uvedenú krajinu. Len tak ďalej :-) :-) :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jestli bych měla něco opravdu fujfuj nominovat za Spojené státy, bylo by to root beer. Proč se to vůbec jmenuje pivo? A proč to chutná jako zubní pasta naplivaná do coly? Prostě ble. A to mi Američani vyprávěli, že Kofola je divná a hnusná cola. :D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár! :)